دات نت نیوک

نکاتی درباره طراحی بروشور

نکاتی درباره طراحی بروشور
Posted: بهمن 11, 1396
Comments: 0

بروشور چیست؟

بروشور کتابچه یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و… می‌باشد که از طرف تولیدکننده یا ارائه دهنده به مصرف‌کننده یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.

به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تأثیر گذاری) برای پزشک‌ها و داروخانه‌ها ارسال می‌نماید و همین تولیدکننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت‌های استفاده در موارد خاص و همین‌طور عوارض جانبی، راه‌های درمان در صورت استفاده نادرست و… در بسته‌بندی هر محصول قرار می‌دهد.

در ایران معمولاً به اشتباه تمامی راهنماهایی را که به صورت کتابچه یا با کیفیت کاغذ و چاپ مناسب تهیه شده باشند را کاتالوگ می‌نامند و تمامی راهنماهایی را که به صورت یک برگی یا چند لتی، که با استفاده از کاغذهای نازک‌تر تهیه شده باشند را بدون توجه به محتوای آن بروشور می‌نامند. طراحی کاتالوگ، مجله، بروشور اصول خاص خود را دارد. همچنین، نرم‌افزارهایی برایطراحی وجود دارد که به صورت پیش فرض قالب آماده کالانماها را دارد و کاربران می‌توانند از آنها استفاده کنند.

طراحی بروشور

نکاتی برای طراحی بروشور باید را رعایت کنید ما این نکات را در زیر جمع آوری کردیم.

شما تنها 20 ثانیه یا کمتر فرصت دارید تا مخاطب را راضی به برداشتن بروشور خود از روی میز و ورق زدن آن ، کنید. پس هرچه در آستین دارید رو کنید.

استفاده از نام کمپانی و آرم آن یکی از ضرورتهای اولیه طراحی کاتالوگ و طراحی بروشور می باشد.طراحی  بروشورها اگر در بیش از دو صفحه یا دو لت طراحی می شوند، احتمالا دارای یک صفحه یا لت رویی به عنوان جلد خواهند بود که آرم و نام کمپانی و همچنین سوتیتر آن نیز باید در این صفحه قید گردد.

بروشور خاص

 

استفاده از تصاویر مستقیم یا غیر مستقیم با کیفیت بالا و رنگهایی با تونالیته بیشتر، از ویژگی های طراحی بروشورها می باشد. این عکس ها می تواند یا، عکس های محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب بروشور باشد (که به آنها عکس های مستقیم و صنعتی گفته می شود و بهتر است در لابراتوآرهای عکاسی گرفته شود)، یا میتواند تصاویر در ظاهر بی ربطی باشند که در توصیف و تحلیل ربط آن با خدمات مرتبط با شرکت ، مشخص گردد. (این تصاویر، بیشتر در بروشورهای شرکتهایی استفاده می شود که کارهای خدماتی انجام می دهند.). در یک کلام هرچه عکس های یک بروشور بیشتر باشد ، موفقیت دیداری بروشور در جلب مخاطب ، افزایش می یاید.

تا آنجا که امکان دارد از عکس ها، تصاویرو ترکیب فرم هایی که سابق بر این در دیگر آثار منتشر شده ، وجود داشته است، استفاده نکنید. هرچند که هر المان گرافیکی در فضاهای مختلف ، تاثیر مخصوص به خود را می گذارد و عکس ها یا تصاویر تکراری در فضای غیر تکراری ، المان منحصر بفرد همان فضا محسوب می شود. اما برای پرهیز از خلق اثر کپی، بهتر است تا جای ممکن از این کار اجتناب نمایید.

اگر می خواهید ایده شما در کار طراحی بروشور (که از طراحی های تبلیغاتی محسوب می شود) یونیک و تک باشد، بهتر است ایده های اول و دوم که به ذهنتان خطور می کند، نادیده بگیرید واگر امکان دارد سراغ ایده های دیگر روید. چون احتمالا ایده های اولی و دومی به ذهن دیگران هم آمده و آنچنان یونیک نخوا هد بود.

پیام نمادین توسط فرم، رنگ یا احتمالا تصاویر ، باید سریع و در کوتاه ترین زمان منتقل گردد. این خاصیت کارهای گرافیکی تبلیغاتی است.

تا آنجا امکان دارد از متون کمتر و کاملا به جا استفاده کنید. طراحی بروشور را با کتاب داستان اشتباه نگیرید و فقط از درج اطلاعات ضروری به طور خلاصه استفاده نمایید. هرچه جملات کوتاه و مختصرتر باشد، کار شما کیفیت بهتر خواهد یافت.

ارزیابی سفارش دهنده کاتالوگ یا بروشور یکی دیگر از نکاتی است که قبل شروع طراحی باید به آن بپردازید. معمولا ارزیابی سیستم سازمانی شرکت سفارش دهنده و پرس و جو در مورد مشتری های آن که قرار است کاتالوگ یا بروشور به دست آنها برسد، شما را در چگونگی استفاده از المان ها و رنگ ها در طراحی بروشور و کاتالوگ آنها یاری می رساند و در مجموع شما را با سلیقه سفارش دهنده آشنا می سازد. 

هر چه احترام به مخاطب بروشور بیشتر باشد، او را در گرفتن خدمات از صاحب کاتالوگ و بروشور ، ترغیب تر می کند. زیرا این احساس که با گروهی مشتری مدار طرف خواهد بود، سبب ایجاد میل و کشش ، برای برقراری تماس برای گرفتن خدمات یا کالا می نماید.

     طراحی بروشور

 

بعد از انجام کار طراحی بروشور و یا درحین انجام کار، قسمت هایی را برای اعمال تغییرات احتمالی در تصویب نهایی توسط سفارش دهنده در نظر بگیرید. همیشه شنیدن این مطلب که کار تمام شده اما اگر نظری برای انجام تغییرات نهایی در کار دارید، می توانید اعمال کنید برای سفارش دهنده خوشحال کننده است، زیرا ضمن ایجاد اعتماد از کار شما در او، باعث ایجاد تمایل برای انجام کارهای بعدی با شما می گردد. در ضمن شنیدن نظرات بیشتر ، باعث ایجاد خلاقیت و ایده های جدیدتر می گردد و هرگز هراسی از شنیدن نظرات سفارش دهنده برای ایجاد تغییرات در کار نداشته باشید اگر خواسته او، غیر حرفه ای بود و به کار شما لطمه می زد، می توانید با توضیح دلایل خود، او را متقاعد کنید و اگر دلایلتان منطقی باشد، حتما او با شما موافق خواهد شد .

به قصد منحصر به فرد بودن  کار شما در طراحی بروشور، به شما پیشنهاد می کنیم  ایده های اول و دوم که به ذهنتان می رسد را در نظر نگیرید ودر صورت  امکان از دیگر ایده ها استفاده کنید. زیرا اگر در همان اول ایده ای به ذهن شما رسیده این احتمال وجود دارد که دیگران هم همین ایده به ذهنشان آمده باشد

با به کار بردن  فرم، رنگ یا عکس ها ، بهتر است  پیام های  نمادین  را  در کوتاه ترین زمان ممکن انتقال دهید.

باید بدانید که قرار نیست بروشور را با کتاب داستان اشتباه بگیرید و بهتر است اطلاعات مهم به شکل  خلاصه به کار برود. جملات کوتاه باعث می شود که  طراحی شما کیفیت بالایی داشته باشد.

در بیشتر موارد بررسی سازمان شرکتی که بروشور را سفارش می دهدمی تواند به  چگونگی  به کار بردن رنگ ها در طراحی بروشور کمک کند واین باعث  خواهد شد سلیقه شرکتی که سفارش داده  را بدانید.

 احترام گذاشتن به مخاطب بروشورهرچقدر که زیاد باشد، او را برای استفاده از  محصولات صاحب  بروشور راغب می سازد. چرا که این احترام  باعث به وجود آمدن  میل و کشش در مخاطب جهت   گرفتن خدمات از آن ها خواهد شد.

بهتر است برای جلوگیری از نقص و ایراد در کار خود بعد از اینکه  کار طراحی به پایان رسید، بخش هایی از بروشور را به منظور  تغییر دادن های احتمالی توسط سفارش دهنده مورد توجه قرار دهید.

شرکت ما باداشتن تیمی قوی و مجرب سفارشات شما طراحی بروشورها ارزانتر و سریع تر از دیگر شرکتها انجام میدهد.

 

Print

EasyDNNRotator

Click on the Manage Content for adding and managing content.
Click on the Rotator Settings and choose what and how it will be displayed.