با ورود کامپیوتر و به همراه آن پرینترها به ایران چاپ دیجیتال آغاز شد و روند پیشرفت سریعی را به خود گرفت. در سال 1380 با ورود ماشینهای چاپ لارجفرمت تبلیغات محیطی نیز به صورت دیجیتال درآمد و با دادن فایل کامپیوتری تصاویری در ابعاد بسیار بزرگ در کوتاهترین زمان امکان چاپ به خود گرفت و از همان زمان تبلیغات شهری و محیط رنگ تازهای پیدا کرد.چاپ دیجیتال معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای پایین است که توسط چاپگرهای لیزری و دستگاه های چاپ بنر لارج فرمت و یا جوهرافشان حرفه ای انجام می شود. چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از تقاضا در تیراژ کم را فراهم آورده و امکان تغییر طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را در اختیار می گذارد. در چاپ های دیجیتال سرعت انجام کار بسیار بالاتر از چاپ افست می باشد و شما نیازی به تهیه زینک ندارید. صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشینهای چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشیگرفتن از آن است.