دات نت نیوک

چاپ دیجیتال

با ورود کامپیوتر و به همراه آن پرینترها به ایران چاپ دیجیتال آغاز شد و روند پیشرفت سریعی را به خود گرفت. در سال 1380 با ورود ماشین‌های چاپ لارج‌فرمت تبلیغات محیطی نیز به صورت دیجیتال درآمد و با دادن فایل کامپیوتری تصاویری در ابعاد بسیار بزرگ در کوتاه‌ترین زمان امکان چاپ به خود گرفت و از همان زمان تبلیغات شهری و محیط رنگ تازه‌ای پیدا کرد.چاپ دیجیتال معمولا شامل چاپ حرفه ای در تیراژهای پایین است که توسط چاپگرهای لیزری و دستگاه های چاپ بنر لارج فرمت و یا جوهرافشان حرفه ای انجام می شود. چاپ دیجیتال امکان چاپ سریع پس از تقاضا در تیراژ کم را فراهم آورده و امکان تغییر طرح و محتویات آن در هر برگ چاپی را در اختیار می گذارد. در چاپ های دیجیتال سرعت انجام کار بسیار بالاتر از چاپ افست می باشد و شما نیازی به تهیه زینک ندارید. صرفه جویی در نیروی انسانی و توان رو به گسترش ماشین‌های چاپ دیجیتال در بالا بردن کیفیت، پایین آمدن هزینه تمام شده هر برگ چاپی و بالا رفتن تیراژ به این معناست که چاپ دیجیتال در حال رسیدن به نقطه رقابت با چاپ افست و حتی پیشی‌گرفتن از آن است.

مقالات مرتبط

مزایای چاپ پوستر تبلیغاتی

SuperUser Account 0 250 Article rating: 3.0

پوستر از رسانه های تبلیغاتی  دیگر مثل تلوزیون ارزان تر است.یک کسب و کار جدید و نوپا ممکن است نتواند از روشهای تبلیغاتی پر هزینه استفاده کند اما استفاده از پوستر تبلیغاتی با توجه به هزینه کمتری که به همراه خواهد داشت یکی از روشهای است که کسب و کارهای جدیی نیز میتوانند با استفاده از ان خودشان را معرفی کنند.

در دسترس بودن یکی دیگر از مزایای استفاده از پوستر برای تبلیغات است همانطور که مشخص است پوسترهای تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روشهای تبلیغاتی دیگر این مزیت را به همراه دارند قابلیت جابجایی یکی دیگر از مزیتهای مهم استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است.

طراحی بسته بندی

SuperUser Account 0 241 Article rating: 5.0

برای تعریف بسته بندی در لغت نامه آمده است که بسته بندی به معنای: تهیه ظرف محافظ یا سیستمی که سلامت محصول را در فاصله بین تولید تا مصرف حفظ کند و آن را از ضربات، صدمات، لرزش، فشار و ارتعاش، در امان نگه دارد. از طرفی بسته بندی با توجه به فرهنگ ملی و اقلیمی سیستمی است که از سویی  موجبات ایجاد ارتباط بین تولید کننده و توزیع کننده را فراهم می آورد و همچنین بین آن دو و مصرف کننده ارتباط منظم و قابل اطمینانی برقرار میکند.

امروزه گسترش و توسعه فن آوری در دنیا بر همه ی فعالیت های انسان تأثیر گذاشته است و هم زمان با این امر، توسعه ارتباطات و وسایل ارتباط جمعی هم توانسته، تبادل اطلاعات و اطلاع رسانی را در جهان به صورت پیشرفته ای جریان دهد. یکی از وسایل ارتباط جمعی و اطلاع رسانی، بسته بندی محصولات است که در  دید مصرف کنندگان می باشد. بسته بندی کالا در تمامی جهان دو نقش بسیار مهم را ایفا می کند:

  1. ایجاد محیطی امن برای محصول
  2. معرفی بهتر کالا و تشویق مخاطب به خرید آن

تاریخچه تقویم

SuperUser Account 0 215 Article rating: No rating

تاریخ تقویم ایرانی به بیش از چهارهزار سال پیش بازمی‌گردد. با گذر زمان و در طول تاریخ تقویم در ایران تغییرات زیادی در خودش دیده‌است.

یافته‌ها نشان می‌دهد که تقویم  در ایران از تقویم  بابلی، که گاه‌شماری خورشیدی بود ریشه گرفته‌است اما ایرانیان نظام خورشیدی را برای گاهشماری‌ها بکار بردند. حدود ۲۵۰۰ سال پیش، یعنی بعد از میلاد زرتشت و شکل‌گیری حکومت هخامنشیان، تقویم در ایران تغییراتی کرد. با گسترش آیین زرتشت، گاه‌شماری زرتشتی در ایران رسمیت یافت. تغییرات گاه‌شماری در طول دوره پیش‌از اسلام، ادامه یافت و با ورود اسلام به ایران، برای قرن‌ها گاه‌شماری قمری در کنار گاه‌شماری خورشیدی کاربرد داشت. با توجه به نیاز اجتماعی و اقتصادی جامعه و همچنین پیشرفت علوم در دوره اسلامی، دانشمندان ایرانی زیادی دست به مطالعه و اصلاح گاه‌شماری زدند. خیام با ارائه تقویم  جلالی که دقیق‌ترین نظام تقویم خورشیدی است گام بزرگی در این راستا برداشت. در ادامه دوره اسلامی نیز گاه‌شماری ایرانی با دگرگونی‌های زیادی روبرو بود و انواع نظام‌های گاه‌شماری بصورت گسترده یا محدود در ایران کاربرد داشت.

تفاوت های اساسی بین کاتالوگ و بروشور

SuperUser Account 0 235 Article rating: 5.0

بروشور کتابچه یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و… می‌باشد که از طرف تولیدکننده یا ارائه دهنده به مصرف‌کننده یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد .

تفاوت کاتالوگ و بروشور:

  • کاتالوگ ها حاوی اطلاعات جامع و کامل و کلی در مورد محصولات یا خدمات یک کمپانی هستند و برای خریدار یا توزیع کننده عمده، طراحی و چاپ می شوند. ولی بروشورها حاوی اطلاعات جزئی تری از یک یا چند سری محصول می باشند که برای مصرف کننده تهیه و چاپ خواهد شد.

نکاتی درباره طراحی بروشور

SuperUser Account 0 256 Article rating: 5.0

بروشور چیست؟

بروشور کتابچه یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات و… می‌باشد که از طرف تولیدکننده یا ارائه دهنده به مصرف‌کننده یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.

به طور مثال: یک کارخانه دارو سازی برای معرفی محصولات خود کاتالوگ محصولات را (معمولا با برجسته نمایی در تأثیر گذاری) برای پزشک‌ها و داروخانه‌ها ارسال می‌نماید و همین تولیدکننده بروشور هر محصول را برای معرفی نحوه استفاده، معرفی ممنوعیت‌های استفاده در موارد خاص و همین‌طور عوارض جانبی، راه‌های درمان در صورت استفاده نادرست و… در بسته‌بندی هر محصول قرار می‌دهد.

 

RSS
1234