دات نت نیوک

چاپ پوستر

 

پوستر تلفیقی از هنر گرافیک و هنر تبلیغات است. در طراحی پوستر سلیقه نقش اصلی را ایفا می کند طراحی پوستر از تخیل طراح آغاز می شود و تا تصاویر ، فرم ها و رنگ و خط ها در آن  به خلق یک اثر منجر شود ادامه می یابد.

مخاطبان پوسترها عامه مردم هستند و هر پوستر طیف و گستره فراوانی از جمعیت را مخاطب قرار می دهد.

طراحی های گرافیکی از سه المان ثابت که شامل رنگ و فونت و فرم  است تشکیل می شوند. پوستر نیز از طرح گرافیکی دیگر مستثنی نمی باشد.

پوستر باید به گونه طراحی و چاپ شود که قابلیت نصب را داشته باشد زیرا در نهایت قرار است از جایی آویزان گردد یا در نقطه ای نصب شود.

پوستر باید ساده باشد تا پیچیدگی در بیان موضوع باعث خسته شدن بیننده نشود و هدف اصلی پوستر که ایجاد جذابیت و بحث برانگیزی است را بی ثمر نگذارد .

 

پوسترها عمدتا در سه قطع استاندارد است:

۳۵ در۵۰ سانتی مترB3 

۵۰ در۷۰ سانتی متر B2

۷۰ در۱۰۰  سانتی متر B1

انواع پوستر از نظر نوع پیام:

پوستر خبری:

این نوع از پوسترها حاوی خبر و پیامی مصور  برای یک گروه یا تمامی افراد جامعه است. خبری را  از هر زمان گذشته یا حال یا آینده یا حوادثو... را میتوان بوسیله پوستر خبری به مخاطب انتقال داد و شامل اطلاعاتی مختصر درباره آن رویداد هستند.

مثلا پوسترخبری  یک جشنواره سینمایی از زمان و مکان و رویه ی جشنواره و چندمین دوره برگزاری آن خبر می دهد.

پوستر هدایت کننده:

این نوع پوستر راهنمای مصوری برای مردم که آن ها را به انجام کاری ترغیب یا از انجام آن نهی می کنند. مانند پوستر هدایت کننده  برای ترک سیگار و اعتیاد به مواد مخدر طراحی شده اند  یا پوستری که اکنون در سطح شهرها برای ترغیب به واکسیناسیون دیده می شوند نیز از نوع پوستر هدایت کننده میباشد.

پوسترهای تجاری:

تصویر یک کالا یا محصول بازرگانی که برای تبلیغ آن کالا یا محصول به کار می رودیک نوع پوستر تجاری میباشد. همچنین برای تبلیغ یک موسسه یا خدمات آنها میتوان از پوستر تجاری استفاده کرد.

پوسترهای تزیینی:

برای تزیین و زیبایی بخشیدن به محل نصب یا شناساندن شخص یا محلی خاص از پوستر تزیینی استفاده میکنند.

پوستر تزیینی به طور کلی بر سه قسمت تقسیم میشود که شامل موارد زیر است:

۱- نقش و رنگ ( هر دو با هم یا جدا) بدون حروف برای تزیین.

۲- نقش و رنگ یا بدون حروف برای شناختن بهتر یک شخص معروف از پوستر تزیینی استفاده میکنند.

۳- منظره یا نمونه های نقاشی.

 

 

مقالات مرتبط

مزایای چاپ پوستر تبلیغاتی

SuperUser Account 0 137 Article rating: 3.0

پوستر از رسانه های تبلیغاتی  دیگر مثل تلوزیون ارزان تر است.یک کسب و کار جدید و نوپا ممکن است نتواند از روشهای تبلیغاتی پر هزینه استفاده کند اما استفاده از پوستر تبلیغاتی با توجه به هزینه کمتری که به همراه خواهد داشت یکی از روشهای است که کسب و کارهای جدیی نیز میتوانند با استفاده از ان خودشان را معرفی کنند.

در دسترس بودن یکی دیگر از مزایای استفاده از پوستر برای تبلیغات است همانطور که مشخص است پوسترهای تبلیغاتی نسبت به بسیاری از روشهای تبلیغاتی دیگر این مزیت را به همراه دارند قابلیت جابجایی یکی دیگر از مزیتهای مهم استفاده از پوسترهای تبلیغاتی است.

RSS