دات نت نیوک

چاپ پوستر

 

پوستر تلفیقی است از هنر گرافیک و هنر تبلیغات،در طراحی پوستر سلیقه نقش اصلی را ایفا می کند طراحی پوستر از تخیل طراح آغاز می شود و تا تصاویر ، فرم ها و رنگ و خط ها در آن ادامه می یابد.

مخاطبان پوسترها عامه مردم هستند و هر پوستر طیف و گستره فراوانی از جمعیت را، مخاطب قرار می دهد.

طراحی های گرافیکی از سه المان ثابت : رنگ و فونت و فرم تشکیل می شوند. پوستر نیز از طرح گرافیکی دیگر مستثنی نمی باشد.

پوستر باید به گونه طراحی و چاپ شود که قابلیت نصب را داشته باشد. زیرا در نهایت قرار است از جایی آویزان گردد یا در نقطه ای نصب شود.

پوستر باید ساده باشد تا پیچیدگی در بیان موضوع باعث خسته شدن بیننده نشود و هدف اصلی پوستر که ایجاد جذابیت و بحث برانگیزی است را بی ثمر نگذارد .

پوستر عمدتا در سه قطع استاندارد است:

۳۵ در۵۰ سانتی مترB3 

۵۰ در۷۰ سانتی متر B2

۷۰ در۱۰۰  سانتی متر B1

انواع پوستر از نظر نوع پیام:

پوستر خبری: حاوی خبر و پیامی مصور است٫ برای یک گروه یا تمامی افراد جامعه. این پوسترها خبری را ( از هر زمان-گذشته٫حال یا آینده-) به مخاطب می دهند.

شامل اطلاعاتی مختصر درباره آن رویداد هستند. مثلا پوستر یک جشنواره سینمایی از زمان٫ مکان٫ رویه ی جشنواره و چندمین دوره برگزاری آن خبر می دهد.

پوستر هدایت کننده: راهنماهای مصوری برای مردم که آن ها را به انجام کاری ترغیب یا از انجام آن نهی می کنند. مانند پوسترهایی برای ترک سیگار و اعتیاد به مواد مخدر طراحی شده اند و یا پوسترهایی که اکنون در سطح شهرها برای ترغیب به واکسیناسیون دیده می شوند.

پوسترهای تجاری: تصویر یک کالا یا محصول بازرگانی که برای تبلیغ آن کالا یا محصول به کار می رود. همچنین برای تبلیغ یک موسسه یا خدمات آن ها.

پوسترهای تزیینی: برای تزیین و زیبایی بخشیدن به محل نصب یا شناساندن شخص یا محلی خاص به کار می رود.

به طور کلی بر سه قسمند:

۱- نقش و رنگ( هر دو با هم یا جدا) بدون حروف برای تزیین.

۲- نقش و رنگ٫ بدون حروف برای شناختن بهتر یک شخص معروف.

۳- منظره یا نمونه های نقاشی.