دات نت نیوک

هدایای تبلیغاتی

هدایای تبلیغاتی
Posted: دی 30, 1396
Comments: 0

هدایای تبلیغاتی چیست؟

هدایای تبلیغاتی :

هدایای تبلیغاتی کالاهایی هستند که عمدتاً بر روی آنها لوگو (آرم) یا شعار قرار مگیرد .به منظور استفاده در برنامه ارتباط گرفتن با مشتریان استفاده میگردند ( Matketing ) هدایای تبلیغاتی به منظور استفاده در بخش بازاریابی تبلیغاتی در .این هدایای تبلیغاتی درنمایشگاه ها و کنفرانس اهدا میشوند تا نام یک شرکت یا سازمان، برند یا یک اتفاق خاص را در میان مخاطبان ترویج کنند. اهدای هدایای تبلیغاتی عموعا بخشی از کمپین تبلیغاتی چریکی (پارتیزانی) به حساب می‌آید.

هدیه تبلیغاتی هدیه ایست که یک شخص یا یک بنگاه اقتصادی جهت معرفی مجموعه یا محصول یا برند خود یا ترویج و تبلیغ از محصولاتی بعنوان هدیه استفاده می‌نماید که نام و برند خود را روی آن حک نموده است و آن را به مخاطبین خود (بازارهدف از قبل تعیین شده) تفدیم می‌نماید. به این گونه محصولات هدیه یا هدایای تبلیغاتی گفته می‌شود.

اولین محصولات تبلیغاتی در ایالات متحده، دکمه های یادبودی هستند که از انتخابات جورج واشنگتن در سال 1789 آغاز شده است در اوایل قرن نوزدهم برخی از تقویم های تبلیغاتی حاکمان و صنایع چوبی وجود داشت اما برای تولید و توزیع اقلام تبلیغاتی تا قرن نوزدهم هیچ صنعت سازمان یافته ای وجود نداشت درسال 1904 حدود 12 تولید کننده اقلام تبلیغاتی یا هدایای تبلیغاتی با هم پیوستند و اولین انجمن تجاری این صنعت را با نام PPAIتشکیل دادند.

صنایع تبلیغاتی که در حال حاضر بیش از 10000 عضو جهانی دارد و حدود 2200 توزیع کننده و 48000 تولید کننده در سراسردنیا دارد

در دهه پنجاه صنعت بازرگانی هدایای تبلیغاتی پیچیده شد و قابل تشخیص نبود. انفجار واقعی در رشد صنایع تبلیغاتی در دهه 1970 صورت گرفت. در این زمان، تعداد روزافزون شرکتها مزایای به دست آوردن ارتقاء هویت سازمانی، نام تجاری یا محصول خود را با استفاده از هدایای تبلیغاتی خود نشان دادند.

در دهه 90 بیشتر محصولات تبلیغاتی یا هدایای تبلیغاتی فروخته شد. طبق آمار منتشر شده توسط موسسه تخصصي تبلیغات، فروش صنایع محصولات تبلیغاتی ایالات متحده در سال 2016 به 22.9 میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده رشد 3.1 درصدی از سال 2015 است.

 

هدایای تبلیغاتی

 

وقتی شرکت‌های مختلف برای نخستین بار محصولی تازه را روانه‌ی بازار می‌کنند، معمولا نمونه‌هایی از محصول را به طور رایگان در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. فرقی نمی‌کند که این محصول جدید پیتزا باشد یا عطر، این ایده برای تمام محصولات مصرفی اجرایی است واقعیت این است که همه‌ی ما محصولات رایگان را دوست داریم و وقتی شرکت‌ها در قالب هدایای تبلیغاتی، محصولی را رایگان در اختیارمان می‌گذارند، برای یکبار هم که شده آن را امتحان می‌کنیم. اگر خوشمان بیاید مصرف و خرید را تکرار می‌کنیم و اگر نه، دور آن را خط می‌کشیم.

پس این فکر بازاریابان در اهدای تبلیغات قبل از فروش بسیار هوشمندانه است. شرکت‌ها معمولا هدایای تبلیغاتی‌شان را در اختیار مشتریانی که هدف‌گذاری کرده‌اند، قرار می‌دهند. این مشتریان در فروشگاه‌های مقصد و مورد نظر بازاریابان مشغول به‌خرید هستند و با اهدای نمونه‌ی رایگان و سایر انواع هدایای تبلیغاتی با محصولات آشنا می‌شوند.

هدایای تبلیغاتی ارزان

 

شاید بتوان گفت که هدایای تبلیغاتی یکی مهمترین عوامل جلب توجه مشتری است که می تواند اثر زیادی در بخاطر سپردن محصول یا خدمات داشته باشد بنابراین انتخاب صحیح نوع هدیه تبلیغاتی، بکار گیری خلاقیت در طراحی آن و مرتبط بودن آن با محصول یا خدمات مورد نظر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درصد بسیار بالایی از هدایای تبلیغاتی برای قدردانی از مشتریان یا همکاران بکار رفته و بسیاری از آنها از هدیه تبلیغاتی خود استفاده می کنند، ارائه هدیه ای خلاق که مخاطب را به هیجان آورد باعث خشنودی مخاطب و پیدا شدن نگرش مثبت نسبت به تبلیغ کننده در او می گردد. البته یک دلیل ثابت برای هدیه دادن وجود دارد: تقویت روابط شخصی بین هدیه‌دهنده و هدیه‌گیرنده انگیزه‌ها در هدیه دادن‌ها متفاوت است به‌خصوص از این نظر که آیا هیچ پیش‌شرطی در هدیه دادن نهفته است یا خیر. این امر به‌خصوص باید در نظر گرفته شود که آیا هیچ نشانه‌ای از تبلیغ در آن هست یا نه البته نباید گمان کرد که بحث الان در این چارچوب است که نباید هیچ نفعی از هدیه دادن حاصل شود. برای برخی از شرکت‌ها هدیه دادن بخشی از استراتژی بازاریابی است. همگان بر یک نکته اتفاق‌نظر دارند هدیه دادن یکی از راه‌های مقرون به‌ صرفه برای ایجاد حس مشارکت و ایجاد روابط ارزشمند است.

اگر بدانید هدایای تبلیغاتی چیست و چه کمکی به شما می‌کند، به یاری آن شبکه‌های ارتباطی خود را با مخاطب گسترده خواهید کرد و می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی این تداوم رابطه را تضمین کنید. به کمک هدایای تبلیغاتی می‌توانید با مخاطبان و مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و برای ادامه‌ی ارتباط و تعامل روی آنها حساب کنید. هدایای تبلیغاتی در عین حال که روشی بسیار مؤثر در جذب مخاطب هستند، هزینه‌ی اندکی دارند و مدیریت فرایند پیشبرد اقدامات بازاریابی لازم برای آنها بسیار ساده و قابل‌پیش‌بینی است. هدایای تبلیغاتی باعث می‌شوند تا حول‌وحوش محصول‌تان هیجان و تبلیغات صورت بگیرد. مخاطب از آن به‌هیجان می‌آید و بر سر زبان‌ها می‌افتید. علاوه بر جذب مخاطبان، هدایای تبلیغاتی می‌توانند روش مناسبی برای قدردانی از مشتریان و همراهان برند و محصول‌تان باشد برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی، ساختار این نوع بازاریابی در فروش بسیار ساده است و لزومی به صرف وقت و دانش ویژه‌ای ندارد. همه از دریافت هدیه و جایزه و از آن مهم‌تر برنده شدن در قرعه‌کشی و… لذت می‌برند. پس با اهدای جوایز و برگزاری قرعه‌کشی‌ها می‌توانید نقش مهمی در ایجاد جاذبه و هیجان میان مخاطبان‌تان داشته باشید.

با دادن هدایای تبلیغاتی میان مشتریان‌تان حرف و ارتباطی مشترک ایجاد خواهید کرد و آنها را به هم پیوند می‌دهید. با این کار شبکه‌ی تعاملات شما با مشتریان بزرگ و بزرگ‌تر خواهد شد. هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که اغلب با لوگو یا شعاری مخصوص که بر روی آن‌ها حک شده است به مشتریان ارائه می‌شود و بعنوان یکی از روش‌های بازاریابی و ارتباطات مورد استفاده قرار می‌گیرد. خرید محصولات تبلیغاتی در سراسر جهان معمولاً برای تبلیغ یک شرکت، تصدیق شرکت، معرفی هویت سازمانی و نام تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. آن‌ها همچنین بعنوان هدیه در رویداد‌ها و یا در نمایشگاه‌های تجاری، کنفرانس‌ها و یا بعنوان بخشی از کمپین‌های بازاریابی به مشتریان داده می‌شود. بهترین هدایا آن‌هایی خواهند بود که به خوبی نشان می‌دهند که خریدار هدیه، گیرنده‌ی هدیه را می‌شناسند. اصولاً هدایایی که کاربردی باشند و بتوانند نیازی از نیازهای دریافت‌کننده را بر طرف نمایند، مورد استقبال قرار خواهند گرفت.

یک هدیه‌ی مناسب برای یک مشتری می‌تواند میزان قابل توجهی فراتر از هزینه‌ی هدیه را به سوی شرکت باز گرداند. شرکت‌هایی که برای داشتن ارتباطات معنی‌دار و طولانی مدت با مشتریان خود تلاش می‌کنند، شانس بیشتری برای حفظ مشتری و کسب درآمد دارند. هدیه‌هایی که به مشتریان خود می‌دهید، مزایای زیادی برای شما خواهد داشت. خرید هدایای تبلیغاتی مناسب و هدیه دادن آن‌ها به مشتریان بعنوان یک روش استراتژیک بازاریابی توانسته است مدیران شرکت‌ها و مشتریان را به یک اندازه تحت تأثیر قرار دهد. شرکت‌ها بازخورد‌های مثبت زیادی از این روش دریافت کرده‌اند و مشتریان نیز همیشه نسبت به دریافت هدایای تبلیغاتی مشتاق بوده‌اند.

از ویژگی‌های اصلی خرید محصولات تبلیغاتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

هزینه‌ هدایای تبلیغاتی ارزان نسبت به سایر تبلیغات‌

خرید هدایای تبلیغاتی و استفاده از آن بعنوان یک روش مؤثر بازاریابی، هزینه‌ی کمتری نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی دارد. کالاهای تبلیغاتی تنوع زیادی دارند از جمله می‌توان به لوازمی که قابلیت آویزان شدن و یا قرار گرفتن بر روی میز کار را دارند، اشاره کرد. بنابراین علاوه بر هزینه‌ی پایین درصد دیده شدن آن‌ها بسیار بالا می‌باشد.

ارزش درک هدایای تبلیغاتی بالا میباشد

بعنوان یک هدیه به مشتریان داده می‌شود و رایگان هستند. اکثر مردم از دریافت محصولات رایگان بصورت هدیه خوشحال شده و می‌تواند برای آن‌ها ارزش زیادی داشته باشد. پاسخ‌های احساسی و رفتاری نسبت به دریافت چنین هدایایی به مراتب بیشتر از هزینه‌ای است که برای هدیه شده است.

انعطاف‌پذیری هدایای تبلیغاتی در خرید کالا‌های تبلیغاتی

همانطور که بیان شد تنوع هدایای تبلیغاتی بسیار زیاد می‌باشد و همه‌ی شرکت‌ها می‌توانند با توجه به بودجه‌ی خود هدایای مناسبی را به تعداد لازم تهیه کنند و به مشتریان خود ارائه دهند. بنابراین در خرید هدایای تبلیغاتی حتماً نیاز به صرف هزینه‌های زیاد نیست.

آیا در جستجوی یک راه برای افزایش فروش، تشویق کارمندان یا هدیه دادن به مشتریان هستید و به دنبال ایده‌های تبلیغاتی جذاب می‌گردید؟

تقریباً هر چیزی را می‌توان با نام یا لوگوی شرکت نامگذاری کرد و بعنوان هدایای تبلیغاتی به مشتریان ارائه داد، اما موارد رایج که بعنوان هدیه‌ تبلیغاتی خریداری می‌شوند عبارتند از: تقویم ، جا کلیدی، پوستر، برچسب، خودکار، لیوان، دفتر یاد‌داشت، انواع کیف، ساعت، پد موس، فلش مموری، اسباب بازی و... . بزرگ‌ترین دسته‌بندی هدایای تبلیغاتی مربوط به آیتم‌های پوشیدنی است که بیش از 30٪ از کل این نوع از هدایا را تشکیل می‌دهند. همچنین خرید محصولات تبلیغاتی سازگار با محیط‌ زیست مانند کالاهایی که از مواد بازیافت شده و منابع تجدید‌پذیر ساخته شده‌اند، افزایش چشمگیری را داشته‌ است.

 

هدایای تبلیغاتی لوکس

 

همانطور که بیان شد اکثر آیتم‌های تبلیغاتی نسبتاً کوچک و ارزان هستند، اما محصولاتی هم وجود دارند که قیمت بالایی دارند و بعنوان هدیه تبلیغاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعنوان مثال اغلب شرکت‌ها در جشنواره‌ها، سمینارها و همایش‌های مختلف، عموماً محصولات تبلیغاتی گران قیمت مانند عطر، کالاهای چرمی، اقلام الکترونیک و... را به افراد مشهور هدیه می‌دهند.

 

Print

EasyDNNRotator

Click on the Manage Content for adding and managing content.
Click on the Rotator Settings and choose what and how it will be displayed.

123movies