دات نت نیوک

طراحی و چاپ کاتالوگ

 

بیشتر شرکت های بزرگ بوسیله چاپ کاتالوگ محصولات جدید و همچنین خدمات خود را به سایرین معرفی می کنند. نکته مهم در طراحی کاتالوگ محل قرار گرفتن نوشته ها و تصاویر می باشد و همچنین هر قدر تصاویر بیشتر و زیباتری در کاتالوگ استفاده شود میل بیننده را به مطالعه ادامه مطالب کاتالوگ بیشتر می کند. فرمت کاتالوگ نیز همانند سربرگ و پوستر و سایر موارد چاپ افست می باید CMYK باشد و بهتر است اگر نیاز به استفاده رنگی دقیقا همانند رنگی خاص است از کتاب رنگ بهره گرفته شود. فاصله از اطراف نیز از هر سمت ۵ میلیمتر و اگر نیاز به خط تا می باشد از لبه های خط تا نیز ۵ میلیمتر قرار دهید. جنس چاپ و روکش آن نیز در نمایان کردن کلاس کاری شما نقش تایین کننده دارد. انواع روکش معمول برای چاپ کاتالوگ عبارت است از:

سلفون براق سرد

سلفون مات سرد

سلفون براق حرارتی

سلفون مات حرارتی

UV مات و یا براق

انواع UV موضعی ، شنی و......

موضعی و یا شابلونی معمولاً فرق بین کاتالوگ وبروشور پس از مطالب محتوی آن را می توان از جنس و متریال چاپ آن تمیز داد. از وظایف شرکت های تبلیغاتی علاوه برطراحی های مناسب ، انتخاب متریال چاپ ، کاتالوگ هم می باشد. آژانس تبلیغاتی است که بایستی برای مفهوم گرفتن کاتالوگ (که محصولات وخدمات رادرآن معرفی می نمایند) جنس آن را مشخص کند. طراح خلاق است که تیغ و قالب خاص را درکنار سایر خدمات می گذارد تا تفاوت را برای چاپ ایجاد نماید. از بروشور و کاتالوگ به عنوان تبلیغات ماندگار یاد می کنند . بروشور یا کاتالوگ نوعي مدرك تجاري چاپي انبوه است كه بصورت كتابچه يا برگه، دفترچه يا فولدر عرضه مي گردد. مشخصات فني يك كاتالوگ و يا يك بروشور مي تواند حاوي اطلاعات ، تصاوير مرتبط، نحوه سفارش محصول يا خدمات، كاربرد كلي كالاها و برخي اطلاعات مفيد ديگر كه مورد نياز كارشناسان، مشتريان و يا مصرف كنندگان محصول و خدمات شما است باشد. کاتالوگ، به مجمـوعه ای از اطـلاعات و ویژگیهای مربوط به یک محصـول و یا خدمت گفتـه می شود که در یک دفتـرچه جمع آوری شده و جهت مطالعه در دست مخاطب قرار می گیرد.

 

کاغذ و گرماژهای پیشنهادی ما:

با توجه به محتویات و تعداد عکس مورد نظر تعداد صفحات مشخص می گردد که پس از آن می توان بهترین گرماژ و قطع را برای یک کاتالوگ پیشنهاد داد.